29.12.2017 / 00:00
StoryEditor

Biedronka ominie opłatę recyklingową za foliówki. Lidl tego nie planuje [TYLKO U NAS]

Od stycznia najtańsze reklamówki w Biedronce kosztować będą 25 groszy; w Lidlu - 33 grosze (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Od stycznia 2018 r. klienci sieci Biedronka za najtańsze torebki foliowe płacić będą 25 groszy zamiast obecnych 8 groszy. To dokładnie tyle, ile wynosić będzie nowa opłata recyklingowa (20 groszy) razem z VAT (5 groszy). A jednak - jak ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl - ani grosz z milionów złotych, jakie dyskonter pobierze od swoich klientów, nie zostanie odprowadzony w ramach wspomnianej opłaty. Jak to możliwe?

Przypomnijmy, że zgodnie z prawem, jakie wejdzie w życie 1 stycznia, sprzedawcy detaliczni i hurtowi zobowiązani będą do pobierania od swoich klientów po 20 groszy opłaty recykl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.03.2025 / 09:39
StoryEditor
Producenci grożą wstrzymaniem dostaw jaj do dwóch dużych sieci sklepów. Poszło o koszty seksowania
Jaj na półkach supermarketu we Francji (fot. StudioPortoSabbia/Shutterstock)

Całkowitego wstrzymania dostaw jaj do sklepów sieci Carrefour i E.Leclerc żąda Francuska Konfederacja Hodowców Drobiu (CFA). Powodem jest odwołanie spotkania, podczas którego miało dojść do ustalenia podziału kosztów seksowania pomiędzy podmiotami wchodzącymi w skład łańcucha dostaw.

O sprawie donosi "Strefa Agro", powołując się na "20 minutes". Jak czytamy, seksowanie - a więc technologia, która umożliwia rozpoznanie płci już na etapie embrionalnym - wprowa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.03.2025 / 09:30
StoryEditor
Wejście Biedronki na Słowację wywołało ostrą reakcję konkurentów, którzy nie chcą oddać "skóry" klientów za darmo
Pierwszy sklep sieci Biedronka na Słowacji (fot. Materiały Prasowe)

Sieci handlowe działające na Słowacji odpowiedziały na wejście na tamtejszy rynek nowego konkurenta – polskiej Biedronki. Kaufland rozdaje bony, a Lidl wystartował z promocjami.

O sprawie pisze portal aktuality.sk. Lidl w wybranych sklepach oferował klientom znaczne zniżki i oferty specjalne. Portal podaje przykład sera gouda i mielonej wieprzowiny, kt...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. marzec 2025 09:41