08.09.2022 / 14:13
StoryEditor

W sklepach Lidl stanęły butelkomaty. Zobacz, jak wyglądają maszyny [GALERIA]

Automat do butelek PET w sklepie Lidl w Poznaniu (Piotr Głowacki)
Automat do butelek PET w sklepie Lidl w Poznaniu (Piotr Głowacki)
Automat do butelek PET w sklepie Lidl w Poznaniu (Piotr Głowacki)
Automat do butelek PET w sklepie Lidl (Piotr Głowacki)
Automat do butelek PET w sklepie Lidl w Poznaniu (Piotr Głowacki)
Automat do butelek PET w sklepie Lidl (Piotr Głowacki)
Automat do butelek PET w sklepie Lidl w Poznaniu (Piotr Głowacki)
Automat do butelek PET w sklepie Lidl (Piotr Głowacki)
Automat do butelek PET w sklepie Lidl w Poznaniu (Piotr Głowacki)
Automat do butelek PET w sklepie Lidl w Poznaniu (Piotr Głowacki)
Automat do butelek PET w sklepie Lidl w Poznaniu (Piotr Głowacki)
Automat do butelek PET w sklepie Lidl w Poznaniu (Piotr Głowacki)
Klienci Lidla w Polsce mogą już zwracać butelki plastikowe do specjalnych maszyn postawionych w wybranych sklepach. Za każde opakowanie automat wyda kupon uprawniający do rabatu w wysokości 5 groszy, a w przypadku oddania więcej niż jednej butelki oddający otrzyma jeden kupon rabatowy na łączną kwotę.

Lidl postawił w kilku sklepach maszyny do odbioru butelek plastikowych. Urządzenia dostępne są na razie w Poznaniu i Swarzędzu i przyjmują niezgniecione opakowania PET o pojem...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Lidl postawił w kilku sklepach maszyny do odbioru butelek plastikowych. Urządzenia dostępne są na razie w Poznaniu i Swarzędzu i przyjmują niezgniecione opakowania PET o pojemności od 0,3 litra do 3 litrów.

W zamian za przyjęte butelki taki „lidlomat” wydrukuje kupon uprawniający do rabatu przy następnych zakupach. Jak podaje Ldil w regulaminie przyjmowania butelek PET,  ta działalność jest uboczną w ramach sprzedaży w sklepach.

Lidl "zapłaci" po 5 groszy za butelkę

Realizacja kuponu wydanego przez maszynę może nastąpić tylko w sklepie Lidl, w którym został pobrany kupon. Maksymalna wartość kuponu rabatowego wynosi 70 zł.

Dyskonter podaje, że kuponem nie można zapłacić za produkty, których reklama lub promocja jest prawnie ograniczona, tj. w szczególności: napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych (i tzw. liquidów), rekwizytów tytoniowych, preparatów do początkowego żywienia niemowląt, wyrobów zawierających CBD i wyrobów medycznych.

Lidl przyjmuje butelki o pojemności od 0,3 litra do 3 litrów wykonane z politereftalanu etylenu z etykietą producenta oraz zakrętką, z wyłączeniem butelek po produktach mlecznych (takich jak mleko, kefir, jogurt itp.) oraz olejach.

Automat przyjmie opakowania z kodem kreskowym

Automat w Lidlu przyjmie butelki, które nie są istotnie uszkodzone. Muszą mieć etykietę producenta, ponieważ urządzenie identyfikuje rodzaj zwracanego produktu po kodzie kreskowym. Opakowanie powinno być też całkowicie opróżnione z napoju i pozbawione wewnętrznych lub zewnętrznych zabrudzeń, które utrudniają ocenę jego kształtu, wagi oraz materiału, z którego jest wykonane.

Nie ma znaczenia, czy zwracane opakowanie ma zakrętkę, czy nie, ponieważ automat przyjmuje butelki zarówno z zakrętkami jak i bez.

Butelkomat wyda kupon promocyjny

Operator sklepów instruuje swoich klientów, że aby automat poprawnie rozliczał przekazywane butelki PET należy umieszczać je w automacie powoli i bez użycia siły.

Kupon rabatowy zachowuje ważność przez okres 100 dni od dnia jego wydrukowania, a podczas zakupów objętych jednym paragonem fiskalnym może zostać wykorzystany więcej niż jeden kupon rabatowy. Niestety nie ma możliwości realizacji bonu w kasach automatycznych.

Butelki PET przyjmowane są w sześciu sklepach Lidl. Poniżej publikujemy adresy tych sklepów.

1. Poznań, Kościelna 40

2. Poznań, ul. Matyi 2 (Galeria Avenida)

3. Swarzędz, ul. Polna 23

4. Poznań, Warszawska 246A

5. Poznań, Ku Cytadeli 2

6. Poznań, Piątkowska 64

Maszyny do butelek PET wkrótce w każdym sklepie?

W Polsce butelki PET nie są opakowaniami wielorazowymi, a co za tym idzie standardowo nie są przyjmowane przez sklepy. Niektóre sieci handlowe instalują testowo butelkomaty, jednak jest to ich własna inicjatywa.

Obecnie w Ministerstwie Klimatu i Środowiska trwają prace nad ustawą o o systemie kaucyjnym. Nowe przepisy mogą zobowiązać detalistów do pobierania kaucji za wszystkie rodzaje opakowań po napojach: plastik, metal, szkło.

24.07.2024 / 08:56
StoryEditor
Właściciel Żabki chętny na przejęcie lodowego biznesu firmy Unilever
Właściciel Żabki ma chrapkę na lodową cześć biznesu Unilevera, czyli marki takie jak Magnum oraz Ben & Jerry‘s (fot. Shutterstock)

Czy marki takie jak Magnum i Ben & Jerry‘s zmienią właściciela? Coraz więcej sygnałów wskazuje na taki scenariusz, bo w światowych mediach powrócił temat sprzedaży lodowej części biznesu koncernu Unilever. Wśród potencjalnych chętnych na jego przejęcie po raz kolejny wymieniony został fundusz CVC Capital Partners – właściciel Żabki.

Rozpoczęły się wstępne dyskusje z grupą inwestorów zainteresowanych przejęciem lodowej części biznesu Unilevera, do którego zaliczają się takie marki jak Magnum i Be...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Rozpoczęły się wstępne dyskusje z grupą inwestorów zainteresowanych przejęciem lodowej części biznesu Unilevera, do którego zaliczają się takie marki jak Magnum i Ben & Jerry’s – informuje agencja Bloomberg. Wg jej źródeł koncern prowadzi przegląd potencjalnych kupców.

Czy właściciel Żabki będzie też właścicielem Magnum?

W gronie zainteresowanych przejęciem lodowej części biznesu Unilevera – wydzielonej z niego najprawdopodobniej poprzez stworzenie odrębnej spółki notowanej na giełdzie –  wymieniony został fundusz CVC Capital Partners – właściciel Żabki. Portal just-food.com, który śledzi tę sprawę podkreśla, że zdarzyło się to nie po raz pierwszy.

Ten sam fundusz był też wskazywany jako potencjalny nabywca już w marcu br. przez Financial Times, który informował również, że Unilever zatrudnił doradców, którzy mieli zbadać opcję przejęcia tej części biznesu przez fundusz private equity i wzbudzić zainteresowanie nią wśród potencjalnych inwestorów.

W tym kontekście warto dodać, że CVC Capital Partners już wcześniej (w 2022 r.) przejął od Unilevera spółkę Ekaterra Tea, czyli herbacianą część biznesu koncernu, znanego przede wszystkim z marki Lipton.

Kiedy i za ile Unilever sprzeda lodową część biznesu?

Co do szacowanej wartości tej transakcji, to Financial Times wycenił ją na źródła 10 do 15 mld euro, czyli 10,8 do 16,2 mld dolarów. Z kolei Bloomberg jeszcze wyżej, bo na 16 mld funtów, czyli 19,4 mld dolarów.

Unilever ani wtedy, ani teraz nie odniósł się do tych doniesień. W marcu firma stwierdziła jedynie, że ​​ostateczna decyzja w sprawie przyszłości działu lodów najprawdopodobniej nie zostanie podjęta przed końcem 2025 r.

W ostatnich dniach koncern potwierdził natomiast, że szykuje się do zapowiedzianej w marcu, największej od dziesięcioleci redukcji zatrudnienia. Ma ona objąć 3 do 3,2 tys. pracowników w Europie, którzy zostaną zwolnieni do końca 2025 r.

25.07.2024 / 12:19
StoryEditor
Klienci galerii handlowych korzystają z urządzeń mobilnych podczas zakupów. Co sprawdzają?
Klientki w centrum handlowym (Shutterstock)

Polacy podczas wizyt w galeriach handlowych korzystają ze smartfonów głównie w celu sprawdzenia informacji o produkcie – wynika z badania GfK „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” zleconego przez Polską Radę Centrów Handlowych. Z kolei z informacją o możliwości zrobienia zakupów internetowych w odwiedzanym sklepie spotkała się połowa ankietowanych.

Wśród klientów polskich centrów handlowych 60 proc. deklaruje, że podczas zakupów sprawdzało informacje o produkcie na swoim urządzeniu mobilnym, a 53 proc. weryfikowało również...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Wśród klientów polskich centrów handlowych 60 proc. deklaruje, że podczas zakupów sprawdzało informacje o produkcie na swoim urządzeniu mobilnym, a 53 proc. weryfikowało również informacje o galerii, w której robi zakupy. Z tego samego badania wynika, że tylko 1 proc. klientów przyznaje, że podczas wizyty w sklepie często płaci za zakupy smartfonem.

Więcej informacji w internecie

Smartfony wykorzystywane są przez klientów centrów handlowych do zdobywania dodatkowych informacji. Do poszerzenia wiedzy o produkcie w ten sposób przyznaje się 60 proc. klientów, a 37 proc. ocenia, że robi to regularnie. Popularnym zachowaniem jest również sprawdzanie smartfonem informacji o centrum handlowym podczas pobytu w takim obiekcie. Przynajmniej raz skorzystało z takiej możliwości 53 proc. Polaków, a 32 proc. robi to często.

Przemysław Dwojak, Senior Director w GfK komentuje, że badanie potwierdziło powszechność użycia telefonów komórkowych w ścieżce zakupowej klienta centrum handlowego. Zdaniem przedstawiciela firmy badawczej, to doskonały przykład omnikanałowości i tego, jak różne kanały komunikacji i zakupów wzajemnie się uzupełniają.

– Prezentowane dane pokazują ważną rolę urządzeń oraz aplikacji mobilnych w dotarciu do klienta z informacją o konkretnym produkcie oraz o szerokiej ofercie centrum handlowego. Większość Polaków w trakcie wizyty w galerii handlowej sprawdza takie informacje na swoim smartfonie. Ten trend wykorzystany jest też przez szereg sieci handlowych informujących klientów o, jednoczesnej z wizytą w sklepie, możliwości zrobienia zakupów przez internet – mówi Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Sklepy stacjonarne coraz bliżej internetowych

Prawie połowa klientów odwiedzających sklepy stacjonarne  spotkała się z sytuacją informowania przez obsługę sklepu o możliwości zrobienia zakupów w sklepie internetowym. Aż 49 proc. ankietowanych spotkało się z taką sytuacją, a 25 proc. ocenia, że było o tym informowanych wielokrotnie. W celu wykonania takiej transakcji bezpośrednio w sklepie, pracownicy oferują klientom dostępne w placówce tablety lub polecają skorzystanie ze smartfonu.

Najmniej popularne jest wykorzystywanie własnego urządzenia mobilnego do płacenia za zakupy w kasie sklepu. Takie doświadczenie ma 10 proc. klientów, jednak tylko 1 proc. deklaruje, że regularnie płaci za zakupy korzystając z telefonu.

Badanie „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” swoim zasięgiem objęło 105 centrów handlowych o różnej charakterystyce. Przeprowadzono także wywiady exit-poll na próbie 5071 respondentów w 12 centrach handlowych.

27. lipiec 2024 10:18