16.10.2019 / 15:00
StoryEditor

Stokrotka wprowadza nowy koncept sklepu Stokrotka Optima [TYLKO U NAS]

Tak będzie się prezentował logotyp sieci Stokrotka Optima (fot. Stokrotka, fotomontaż: RL/wiadomoscihandlowe.pl)
Stokrotka kończy prace nad nowym konceptem sklepu o nazwie Stokrotka Optima - ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl. Sieć potwierdza nasze informacje. Nowy typ Stokrotek posiadać będzie zmniejszony, mocniej wyselekcjonowany asortyment, a przy tym zaoferuje klientom bardziej konkurencyjne ceny.

- Prace ruszyły w pierwszym kwartale 2019 r. Dzisiaj jesteśmy już na takim etapie zaawansowania prac, który wkrótce pozwoli nam na zaprezentowanie tego rozwiązania naszym klien...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

- Prace ruszyły w pierwszym kwartale 2019 r. Dzisiaj jesteśmy już na takim etapie zaawansowania prac, który wkrótce pozwoli nam na zaprezentowanie tego rozwiązania naszym klientom. Optima to dzisiaj test, przemyślany, bardzo zaawansowany - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Paweł Paziewski, dyrektor ds. integracji operacyjnej w Stokrotce, sieci posiadającej w Polsce już ponad 600 sklepów.

Pierwszy sklep Stokrotka Optima ruszy w najbliższych tygodniach w Lublinie. To naturalna lokalizacja dla firmy, ze względu na pozycję Stokrotki na lokalnym rynku oraz na fakt, że to w Lublinie mieści się krajowa centrala firmy - to tam wymyślono nowy koncept i to tam znajduje się zaplecze kompetencyjne Stokrotki (właścicielem sieci jest litewska Maxima Grupe).

Testowe sklepy Stokrotka Optima zostaną uruchomione jako placówki własne firmy. Sieć na ten moment nie zdradza, czy docelowym modelem rozwoju konceptu będą sklepy własne, czy może franczyza, lub miks jednego z drugim. Wiadomo natomiast, że sklepy uruchamiane będą w lokalach o podobnej powierzchni, jak w przypadku regularnych supermarketów Stokrotka (czyli 400-800 mkw.).

- Mowa o Stokrotce Optima jako o "formacie" jest na pewno przedwczesna. Zdecydowanie lepszym określeniem jest myślenie o tym jako o nowym teście. Zmieniające się otoczenie konkurencyjne, nieustanna presja cenowa, zmieniające się oczekiwania klientów czy galopujące tempo naszego życia codziennego, to czynniki, które powodują, że poszukujemy coraz to nowych rozwiązań - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Paweł Paziewski.

Jak zapowiada, zmiany względem tradycyjnych Stokrotek będą widoczne na pierwszy rzut oka. Nie chodzi tu tylko o identyfikację wizualną, która będzie dedykowana nowemu konceptowi, ale także zachowa elementy charakterystyczne dla sieci. Istotna zmiana ma dotyczyć szerokości asortymentu.

Z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że chodzi o ograniczenie liczby indeksów - pozostawienie tylko tego asortymentu, który rotuje najlepiej i faktycznie jest potrzebny klientom. Jednak należy podkreślić, że sieć będzie starała się uniknąć jakichkolwiek skojarzeń z dyskontami.

Dziś w supermarkecie Stokrotka znaleźć można średnio 7,5 tys. produktów, a niekiedy nawet 11 tys. indeksów. W mniejszym formacie marketowym (powierzchnia od 120 mkw. do 400 mkw.) średnio sprzedawanych jest ok. 5,5 tys. indeksów. Z kolei w sklepach convenience Stokrotka Express asortyment to ok. 2,5 tys. produktów. Paweł Paziewski nie zdradza, jaka będzie liczba produktów w koncepcie Stokrotka Optima.

- Formuła będzie charakteryzowała się wyselekcjonowanym portfolio asortymentowym, co pozwoliło nam na zastosowanie dedykowanej polityki cenowej - komentuje Paweł Paziewski. - Cel jest jeden: stworzyć formułę sklepu, odpowiadającą na zmieniające się warunki, która przy zadowoleniu naszych klientów zapewni zadowalający poziom zyskowności - dodaje przedstawiciel Stokrotki.

A skąd wziął się pomysł na nazwę Stokrotka Optima? - Uważamy, że Stokrotka jest bardzo silnym i rozpoznawalnym znakiem, dlatego też naturalna koleją rzeczy było poszukiwanie nowej marki. Skąd zaś Optima? Ma bardzo logiczne uzasadnienie: to optymalna oferta asortymentowa, optymalny plan sklepu, optymalna polityka cenowa, czy rozwiązania operacyjne zapewniające optymalne funkcjonowanie sklepu - wyjaśnia dyrektor ds. integracji operacyjnej w Stokrotce.

Jak zapowiada Paziewski, w nowym koncepcie Stokrotki nie pojawią się dodatkowe usługi dla klientów - a przynajmniej w tej chwili nie ma takich planów. Detalista skupi się natomiast na "wzmocnieniu oferty", która już teraz proponowana jest klientom w tym zakresie.

- Projekt Stokrotka Optima ma przede wszystkim dać nam odpowiedź, czy wypracowane rozwiązania znajdą uznanie w oczach naszych Klientów, które w konsekwencji mają pozwolić nam wypracować jeszcze bardziej zyskowną formułę prowadzenia sklepu - podkreśla Paziewski.

19.07.2024 / 11:14
StoryEditor
Glovo i sieć Kakadu błyskawicznie dostarczą klientom produkty dla zwierząt. Co dokładnie?
Glovo i Kakadu ze wspólną ofertą dla psów i kotów
Ponad 4300 produktów dla zwierząt, będzie można od teraz zamówić za pomocą aplikacji Glovo prosto z sieci sklepów Kakadu. Nie ważne, czy klient będzie potrzebował dla pupila zbilansowanej karmy, zdrowych przekąsek, wygodnego legowiska czy nowej obroży dla psa.

Prawie połowa Polaków dzieli dom z co najmniej jednym pupilem: psem, kotem, rybkami czy nawet szynszylami. Jesteśmy w pierwszej piętnastce krajów na świecie pod względem liczby ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Prawie połowa Polaków dzieli dom z co najmniej jednym pupilem: psem, kotem, rybkami czy nawet szynszylami. Jesteśmy w pierwszej piętnastce krajów na świecie pod względem liczby psów w gospodarstwach domowych. W Europie znajdujemy się w pierwszej piątce. W Polsce mamy ok. 7 mln psów i mniej więcej tyle samo kotów. Ich opiekunowie chcą zapewnić im jak najlepsze życie: zdrowe pożywienie, atrakcyjne zabawki i wszystkie potrzebne akcesoria.

Tym samym polscy klienci chętnie odwiedzają sklepy zoologiczne, ale jeszcze częściej, szanując swój czas, robimy zakupy online. Zainteresowanie artykułami dla zwierząt dynamicznie rośnie, a prognozy na 2025 rok są bardzo optymistyczne: przewiduje się, że kategoria produktów dla zwierząt domowych osiągnie globalnie wartość 179 mld dolarów, a sprzedaż online może wzrosnąć o 9,2 proc. osiągając tym samym 25 proc. udział w rynku.

Glovo i Kakadu dla psów i kotów

Kakadu to jedna z największych sieci sklepów zoologicznych w Polsce. Od teraz dostępna jest także w Glovo, znacząco rozszerzając ofertę zoologiczną platformy, która oprócz dowozów jedzenia z restauracji zapewnia także możliwość realizacji zakupów spożywczych, produktów beauty, wyposażenia wnętrz, z cukierni i wielu, wielu innych. Jednak to właśnie kategoria produktów dla zwierząt jest tą, która globalnie w Glovo rośnie zdecydowanie najszybciej - aż o 340 proc. w ciągu ostatniego roku.

- Właściciele zwierząt kochają swoich podopiecznych i chcą zapewnić im jak najlepsze produkty, zabawki czy inne akcesoria. Zdarza się jednak, że wspomnianych produktów potrzebują szybko, bo np. skończyła się karma. Dlatego chcemy zapewnić naszym użytkownikom nie tylko szeroki asortyment sklepów Kakadu, ale także szybki i łatwy dostęp. Dzięki Glovo dostawy będą realizowane w już kilkadziesiąt minut. W Glovo cały czas rozwijamy nasze aktualne kategorie oraz tworzymy nowe. Rozpoczynamy współpracę z partnerami, którzy razem z nami chcą zapewnić szybkie dostawy swoich produktów – mówi Beata Wronowska, odpowiedzialna za sektor retail w Glovo Polska.

Z kolei Krzysztof Karzel, dyrektor ds. Marketingu Kakadu Zoo, podkreśla, że współpraca z Glovo to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na szybkie i wygodne zakupy online. - Chcemy, aby nasi klienci mieli łatwy dostęp do produktów najwyższej jakości, bez konieczności wychodzenia z domu. Z Glovo możemy zapewnić im szybką dostawę, co jest szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, gdy czas i wygoda odgrywają kluczową rolę.

Jakie produkty dla zwierząt można zamówić w Glovo?

Glovo zapewni dostęp do ok. 4300 produktów Kakadu, nie tylko dla psów i kotów, ale także dla gryzoni, ptaków czy innych zwierząt. Pokarmy suche, mokre, smaczki, zabawki, maty, smycze czy produkty sezonowe, takie jak preparaty na kleszcze, akcesoria chłodzące czy transportery.

Produkty z Kakadu są już dostępne w pięciu miastach w Polsce: Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Kołobrzegu. Po zakończeniu testów planowana jest dalsza ekspansja do kolejnych miast.

Sieć Kakadu dołącza tym samym do największych partnerów kategorii produktów dla zwierząt w Glovo, obok hiszpańskiej sieci Kiwoko czy rumuńskiej Animax.

19.07.2024 / 14:43
StoryEditor
Upały i Euro 2024 nie pomogły. Małe sklepy tracą sprzedaż w najważniejszej dla siebie kategorii
Drużyna Hiszpanii zdobywa puchar Euro2024, fot. UEFA
Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w czerwcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 1,6 proc. wyższa niż rok wcześniej, ale liczba transakcji spadła o około 4 proc. Wysokie temperatury i mecze rozgrywane w ramach Euro 2024 nie pomogły m.in. zahamować spadków sprzedaży piwa, które jest niezwykle ważne w przypadku najmniejszych placówek handlowych.

Spadek liczby transakcji w całym kanale sklepów małoformatowych to w dużej mierze efekt zmniejszającej się liczby placówek tego formatu. W przeliczeniu na sklep, zarówno średnia...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Spadek liczby transakcji w całym kanale sklepów małoformatowych to w dużej mierze efekt zmniejszającej się liczby placówek tego formatu. W przeliczeniu na sklep, zarówno średnia liczba transakcji, jak i liczba sprzedanych opakowań były wyższe niż przed rokiem.

W czerwcu 2024 r. klienci sklepów małoformatowych kupowali średnio 3,7 produktów (niewielki wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r.) i płacili za zakupy średnio 23,41 zł, o 6 proc. więcej niż przed rokiem.

Spada sprzedaż lodów i wody butelkowanej

Średnie temperatury w czerwcu 2024 r. były nieco wyższe niż w również upalnym czerwcu 2023 r., nie przełożyło się to jednak na wzrosty sprzedaży lodów czy napojów. Liczba paragonów, na których pojawiły się lody impulsowe była o 7 proc. niższa niż w czerwcu 2023 r.

Sprzedaż napojów gazowanych utrzymała się na podobnym poziomie, kilkuprocentowe spadki odnotowały natomiast wody butelkowane, a także napoje energetyzujące.

Znacznie częściej niż przed rokiem klienci sklepów małoformatowych sięgali po napoje izotoniczne (kupili ich o 18 proc. więcej niż w czerwcu 2023 r.), napoje wzbogacane witaminami, magnezem czy innymi prozdrowotnymi substancjami (ich sprzedaż w przeliczeniu na litry wzrosła w tym czasie aż o 56 proc.).

Sprzedaż piwa w dół

Wysokie temperatury i mecze rozgrywane w ramach Euro 2024 nie pomogły zahamować spadków sprzedaży piwa – według danych CMR w czerwcu br. sklepy małoformatowe sprzedały go o 7 proc. mniej w przeliczeniu na litry. Po części przyczyniło się do tego przesunięcie długiego weekendu związanego ze świętem Bożego Ciała, który w 2023 r. w całości wypadał w czerwcu, natomiast w 2024 r. pierwsza jego część, w tym większość zakupów, miała miejsce w ostatnich dniach maja.

W czerwcu 2024 r. najlepszym dniem dla sprzedaży piwa  była wyjątkowo upalna, ostatnia sobota miesiąca (29 czerwca), ale bardzo podobny wynik udało się osiągnąć w piątek 21 czerwca, czyli dzień, w którym reprezentacja Polski grała ważny mecz z Austrią. Rozgrywki piłkarskie mocno wpłynęły na sprzedaż chipsów – w sklepach małoformatowych najwięcej sprzedało się ich 16 i 21 czerwca, czyli w dwóch dniach z meczami polskiej reprezentacji.

Polacy nie chcą już pić wódki

Czerwiec był trudny również dla innych popularnych alkoholi, takich jak wódki czyste (klienci sklepów małoformatowych kupili o 8 proc. litrów mniej tego alkoholu niż w czerwcu 2023 r.), wódki smakowe (spadek o 1 proc.) czy wino (spadek o 5 proc.).

Jak podaje firma badawcza CMR lepiej niż przed rokiem sprzedawały się natomiast dwie znacznie mniejsze kategorie - drinki (wzrost aż o 35 proc.), a także cydry.

Jednorazowe papierosy przestają smakować Polakom?

Jak wynika z badań, w kategorii produktów nikotynowych duże, kilkudziesięcioprocentowe wzrosty w porównaniu z czerwcem 2023 r. odnotowały woreczki nikotynowe, a także pody i płyny do elektronicznych papierosów. Według danych spada natomiast popularność elektronicznych papierosów jednorazowych – w czerwcu 2024 r. w sklepach małoformatowych sprzedało się ich o 11 proc. mniej niż rok wcześniej.

W porównaniu z majem 2024 r. łączna liczba transakcji i obroty w sklepach małoformatowych zmniejszyła się o około 3 proc., średnia liczba opakowań i wartość paragonu utrzymały się na podobnym poziomie.

KLIKNIJ I SPRAWDŹ JAK WYGLĄDAŁA SPRZEDAŻ W SKLEPACH MAŁOFORMATWYCH W MAJU 2024 R.

27. lipiec 2024 12:03