15.05.2023 / 10:36
StoryEditor

Mimo wysokiej bazy inflacja w kwietniu wciąż bliska 15 proc. Wzrost cen żywności o prawie 20 proc. rdr [PEŁNE DANE GUS]

Inflacja nie odpuszcza (shutterstock.com)
Według oficjalnych wyliczeń GUS inflacja CPI w kwietniu wyniosła 14,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Ceny towarów konsumpcyjnych wzrosły o 15,1 proc., a usług o 13,3 proc. W stosunku do poprzedniego miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,7 proc., w tym usług – o 1,4 proc. i towarów – o 0,5 proc.

Pełne wyliczenia Głównego Urzędu Statystycznego potwierdzają szybkie szacunki i wskazują, że ceny towarów i usług konsumpcyjnych wciąż bardzo szybko rosną. Wskaźnik CPI w kw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.02.2025 / 10:21
StoryEditor
Alkohol coraz mniej popularny wśród polskiej młodzieży. W Sejmie zaprezentowano wyniki nowego badania
(fot. Shutterstock)

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, zwłaszcza w grupie 15–16-latków, a pozytywne zmiany odnotowano także wśród 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku, zaprezentowanego podczas konferencji w Sejmie. W porównaniu z sytuacją sprzed 20 lat mniej nastolatków przyznaje się do zakupu alkoholu oraz uważa go za łatwo dostępny. Mimo to nadal utrzymuje się wysoki odsetek młodzieży pijącej w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania mające na celu ograniczenie sprzedaży alkoholu.

– Badanie ESPAD jest prowadzone w Polsce od 1995 roku, w związku z tym umożliwia nam to śledzenie wieloletnich trendów w tym zakresie. Badanie przeprowadzone w 2024 roku potwi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.02.2025 / 13:53
StoryEditor
Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Care gościem Retail Trends 2025. Weźmie udział w debacie poświęconej trendom w obszarze marek
Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Care gościem Retail Trends 2025 (fot. materiały prasowe)

Kiril Marinov, od 11 lat zarządzający biznesem firmy Henkel w Polsce i krajach bałtyckich, zabierze głos w debacie “Wartość, innowacje i lojalność. Jak brandy i marki własne walczą o serca, umysły i portfele konsumentów?”. Dyskusja z jego udziałem będzie punktem w jednym z paneli tematycznych podczas kongresu Retail Trends 2025.

Kiril Marinov ma 25-letnie międzynarodowe doświadczenie w branży FMCG, zdobyte w Bułgarii, Austrii, krajach bałtyckich i Polsce.
Od 11 lat zarządza operacjami firmy Henkel ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 12:31