22.04.2020 / 11:58
StoryEditor

Kartonowe opakowania do płynnej żywności mogą być w pełni ekologiczne [EKSPERT]

Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton (mat. prasowe)
Kartonowe opakowania do płynnej żywności – soków, mleka, zup itd. – przyczyniają się do ograniczania marnowania jedzenia. Mają też wiele zalet z punktu widzenia ochrony środowiska. Prawidłowa segregacja i recykling mogą sprawić, że ich cykl życiowy wpisze się w założenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Natomiast pozyskiwanie głównego surowca – celulozy – w ramach certyfikowanej gospodarki leśnej pomaga chronić najważniejsze ekosystemy lądowe – przekonuje Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

Wpływ środowiskowy danego opakowania należy analizować z uwzględnieniem całego cyklu życia produktu – zaczynając od jego zaprojektowania, przez pozyskiwanie surowców, produkcję,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.01.2025 / 15:30
StoryEditor
Przekroczenie bariery 3 000 sklepów, pomoc franczyzobiorcom dotkniętych powodzią i innowacje podczas targów. Rabat Detal podsumowuje 2024 rok

Jeszcze w 2018 roku firma Rabat Detal liczyła 1 300 sklepów, działając głównie na terenie Śląska. Dzisiaj posiada już ponad 3 000 placówek i jest jedną z największych sieci franczyzowych w kraju. Marka w specjalnym komunikacie podsumowała ubiegłoroczne osiągnięcia, a także zapowiedziała plany na najbliższe dwanaście miesięcy.

Miniony rok w Rabat Detal stał pod znakiem osiągnięcia kolejnego kamienia milowego – w połowie marca sieć ogłosiła otwarcie swojego 3000 sklepu.

- Cieszę się, że mimo ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.01.2025 / 23:06
StoryEditor
Biedronka leci w kosmos! Sprzedaż sieci przekroczyła 100 mld zł ... ale dyskonter musiał przełknąć bardzo gorzką pigułkę
Kadr ze spotu Biedronki (źródło: Jeronimo Martins Polska)

Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka zwiększyła w ubiegłym roku sprzedaż o ponad 9 proc. do poziomu 33,5 miliarda euro. Potężny udział w tym wyniku miała polska Biedronka, która pomimo ujemnego LFL przekroczyła niewyobrażalną granice 100 mld zł sprzedaży (po aktualnym kursie).

Sprzedaż grupy Jeronimo Martins wzrosła w 2024 r. o 9,3 proc. (o 4,9 proc. przy stałych kursach wymiany), do poziomu 33,5 mld euro, przy LFL na poziomie 0,6 proc. 

W IV kw....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. styczeń 2025 23:44