Najbardziej lubiany sklep spożywczy
Badanie rozpoczęliśmy od zapytania ankietowanych od ich ulubiony sklep spożywczy. Spośród 18 sieci handlowych, największym uznaniem cieszy ...
Najbardziej lubiany sklep spożywczy
Badanie rozpoczęliśmy od zapytania ankietowanych od ich ulubiony sklep spożywczy. Spośród 18 sieci handlowych, największym uznaniem cieszy się Biedronka — oddało na nią głos aż 41,8 proc. badanych. Na kolejnych pozycjach znalazły się LIDL (19,1 proc.), Kaufland (12 proc.) i Dino (8 proc.).
Który sklep jest ulubionym sklepem Polek i Polaków?
Czy Polacy robią zakupy tam, gdzie lubią?
Nie zawsze sklep, który odwiedzamy najczęściej, jest naszym ulubionym. Czasami robimy zakupy tam, gdzie jest najbliżej lub gdzie aktualnie są najlepsze promocje.
Okazuje się jednak, że nie są to częste przypadki — tylko 12,7 proc. badanych przyznało, że najczęściej robi zakupy w sklepie, który nie należy do ich ulubionej sieci.
W jakim sklepie spożywczym najczęściej robimy zakupy?
Różnice między ulubionym, a najczęściej odwiedzanym sklepem dobrze widać w odpowiedziach na kolejne pytanie. 41 proc. ankietowanych wskazało Biedronkę jako swój ulubiony sklep. Jednak ze wspomnianych wyżej 12,7 proc. osób, które najczęściej robią zakupy w sklepach, które nie należą do ich ulubionej sieci, aż 56,7 proc. ankietowanych zaopatruje się właśnie w Biedronce.
Kolejne miejsca na podium zajęły Delikatesy Centrum i Dino (każdy po 6,7 proc.) oraz E. Leclerc, Intermarché, Lewiatan, LIDL, Netto, Żabka, Selgros, ALDI (każdy po 3,3 proc.).
Gdzie najczęściej chodzimy na zakupy?
Za co cenimy sklepy spożywcze?
Dlaczego niektóre sklepy darzymy większą sympatią niż inne? Ankietowani najczęściej wskazywali, że cenią swój ulubiony sklep za to, że jest blisko — przyznało to 42,8 proc. Niewiele mniej, bo 42,4 proc. wybiera daną sieć dlatego, że w ofercie są ich ulubione produkty.
Inne, częste powody sympatii, to niskie ceny (31,9 proc.), najlepszy asortyment (26,2 proc.) oraz wysoka jakość produktów (16,2 proc.).
Ponadto pojedynczy respondenci zwrócił też uwagę m.in. na pomocną obsługę, czystość, parking i polskie pochodzenie sieci.
Wyniki nie sumują się do 100 proc., ponieważ respondenci mogli wybrać więcej niż 1 odpowiedź.
Za co cenimy ulubione sklepy?
Jakich sklepów brakuje na rynku?
Zastanawiało nas także, czy respondentom brakuje sklepów wybranych sieci handlowych w ich najbliższej okolicy.
Jeśli weźmiemy pod uwagę odpowiedzi na poprzednie pytania, wyniki nie zaskakują — najbardziej pożądanym sklepem okazała się Biedronka (ok. 23 proc.). Na kolejnych pozycjach znalazły się Carrefour (ok. 11,5 proc.) oraz ALDI i LIDL (po 2,6 proc.).
Szczegóły badania
W badaniu wzięło udział 68,4 proc. kobiet i 31,6 proc. mężczyzn.
Największa grupa ankietowanych to osoby w wieku 35-44 lat (37,2 proc.).
Największa grupa ankietowanych to mieszkańcy miejscowości do 10 tys. mieszkańców (23,9 proc.).
Ankieta została przeprowadzona na grupie 229 użytkowników aplikacji „Moja Gazetka” w dniach 23.11-20.12.2021.