02.03.2023 / 23:14
StoryEditor

Dino, Biedronka czy Żabka? Który sklep jest ulubionym sklepem Polek i Polaków?

Koszyk z zakupami w sklepie Dino
Czy ulubiony sklep to zawsze ten, do którego chodzimy najczęściej? Co tak naprawdę sprawia, że jedna sieć handlowa staje się naszą ulubioną? Czy mimo także szerokiej oferty supermarketów, brakuje nam konkretnych sklepów? Te wszystkie pytania zadali w swoim badaniu twórcy aplikacji „Moja Gazetka”.

Najbardziej lubiany sklep spożywczy

Badanie rozpoczęliśmy od zapytania ankietowanych od ich ulubiony sklep spożywczy. Spośród 18 sieci handlowych, największym uznaniem cieszy ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Najbardziej lubiany sklep spożywczy

Badanie rozpoczęliśmy od zapytania ankietowanych od ich ulubiony sklep spożywczy. Spośród 18 sieci handlowych, największym uznaniem cieszy się Biedronka — oddało na nią głos aż 41,8 proc. badanych. Na kolejnych pozycjach znalazły się LIDL (19,1 proc.), Kaufland (12 proc.) i Dino (8 proc.).

Który sklep jest ulubionym sklepem Polek i Polaków?

 

Czy Polacy robią zakupy tam, gdzie lubią?

Nie zawsze sklep, który odwiedzamy najczęściej, jest naszym ulubionym. Czasami robimy zakupy tam, gdzie jest najbliżej lub gdzie aktualnie są najlepsze promocje.

Okazuje się jednak, że nie są to częste przypadki — tylko 12,7 proc. badanych przyznało, że najczęściej robi zakupy w sklepie, który nie należy do ich ulubionej sieci.

W jakim sklepie spożywczym najczęściej robimy zakupy?

Różnice między ulubionym, a najczęściej odwiedzanym sklepem dobrze widać w odpowiedziach na kolejne pytanie. 41 proc. ankietowanych wskazało Biedronkę jako swój ulubiony sklep. Jednak ze wspomnianych wyżej 12,7 proc. osób, które najczęściej robią zakupy w sklepach, które nie należą do ich ulubionej sieci, aż 56,7 proc. ankietowanych zaopatruje się właśnie w Biedronce.

Kolejne miejsca na podium zajęły Delikatesy Centrum i Dino (każdy po 6,7 proc.) oraz E. Leclerc, Intermarché, Lewiatan, LIDL, Netto, Żabka, Selgros, ALDI (każdy po 3,3 proc.).

Gdzie najczęściej chodzimy na zakupy?

Za co cenimy sklepy spożywcze?

Dlaczego niektóre sklepy darzymy większą sympatią niż inne? Ankietowani najczęściej wskazywali, że cenią swój ulubiony sklep za to, że jest blisko — przyznało to 42,8 proc. Niewiele mniej, bo 42,4 proc. wybiera daną sieć dlatego, że w ofercie są ich ulubione produkty.

Inne, częste powody sympatii, to niskie ceny (31,9 proc.), najlepszy asortyment (26,2 proc.) oraz wysoka jakość produktów (16,2 proc.).

Ponadto pojedynczy respondenci zwrócił też uwagę m.in. na pomocną obsługę, czystość, parking i polskie pochodzenie sieci.

Wyniki nie sumują się do 100 proc., ponieważ respondenci mogli wybrać więcej niż 1 odpowiedź.

Za co cenimy ulubione sklepy?

Jakich sklepów brakuje na rynku?

Zastanawiało nas także, czy respondentom brakuje sklepów wybranych sieci handlowych w ich najbliższej okolicy.

Jeśli weźmiemy pod uwagę odpowiedzi na poprzednie pytania, wyniki nie zaskakują — najbardziej pożądanym sklepem okazała się Biedronka (ok. 23 proc.). Na kolejnych pozycjach znalazły się Carrefour (ok. 11,5 proc.) oraz ALDI i LIDL (po 2,6 proc.).

Szczegóły badania

W badaniu wzięło udział 68,4 proc. kobiet i 31,6 proc. mężczyzn.

Największa grupa ankietowanych to osoby w wieku 35-44 lat (37,2 proc.).

Największa grupa ankietowanych to mieszkańcy miejscowości do 10 tys. mieszkańców (23,9 proc.).

Ankieta została przeprowadzona na grupie 229 użytkowników aplikacji „Moja Gazetka” w dniach 23.11-20.12.2021.

16.07.2024 / 15:29
StoryEditor
Poczta Polska otwiera sklep internetowy. W ofercie m.in. kryptoznaczki, kosmetyki, zabawki...
Ruszył sklep internetowy Poczty Polskiej z ofertą upominków i gadżetów, przez kosmetyki, produkty dla dzieci, aż po prenumeratę prasy. Asortyment wydaje się skrojony pod potrzeby typowego klienta poczty i przypomina ten ze stacjonarnych punktów pocztowych. Uwagę przyciągają kryptoznaczki pocztowe.

Ruszył nowy serwis e-commerce Poczty Polskiej. Państwowy moloch, który od dłuższego czasu boryka się z poważnymi problemami finansowymi, postanowił poszerzyć swoje operacje o h...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Ruszył nowy serwis e-commerce Poczty Polskiej. Państwowy moloch, który od dłuższego czasu boryka się z poważnymi problemami finansowymi, postanowił poszerzyć swoje operacje o handel internetowy. Oferta e-sklepu na pierwszy rzut oka wygląda dość zwyczajnie, ale napotykamy też prawdziwe niespodzianki.

Kryptoznaczki na kryptokoperty

Zacznijmy od kategorii Filatelistyka – w przypadku państwowego operatora pocztowego zupełnie naturalnej, wręcz tradycyjnej. W tej zakładce znajdziemy znaczki niestemplowane i stemplowane, całostki i czarnodruki, koperty, foldery, towary kolekcjonerskie i abonament filatelistyczny.

Najciekawsza wydaje się kategoria Kryptoznaczki. Jak czytamy w opisie tego produktu, "Polski Kryptoznaczek składa się z tradycyjnego znaczka pocztowego i powiązanego z nim cyfrowego odpowiednika. Odpowiednik stanowi token NFT reprezentowany przez obraz (plik graficzny lub multimedialny), który można zbierać, wymieniać i sprzedawać. Natomiast znaczek tradycyjny to walor kolekcjonerski, który może posłużyć do opłaty za doręczenie listu lub kartki pocztowej" Dodajmy, że kryptoznaczek można wykorzystać na kryptokopercie.

Oferta znana z placówek pocztowych

Kolejna kategoria to Pakowanie i wysyłka – znajdziemy w niej kartony, foliopaki, koperty i akcesoria do pakowania. W kategorii Prenumerata prasy znajdziemy ponad 100 tytułów prasowych – dzienników i periodyków.

Mamy też kategorie Artykuły szkolne i biurowe, Dla domu i ogrodu – na razie w ofercie jest tylko kilkadziesiąt pozycji – są także Produkty dla dzieci z grami, zabawkami, tekstyliami szkolnymi i artykułami plastycznymi.

Szeroki jest wybór galanterii, co nie zdziwi osób często odwiedzających placówki pocztowe, w których ten asortyment od dawna zajmował eksponowane miejsce. Są portfele, paski, torby podróżne, plecaki, shoperki, kosmetyczki, nerki, listonoszki i torby na laptopa.

Całość uzupełniają kategorie Uroda – z kosmetykami i perfumami – oraz Upominki i gadżety – tu naszą uwagę przykuły miniaturki samochodów z czasów PRL, w tym Warszawa M20, Fiat 126 p i 125 p oraz Polonez.

Strona wygląda na nowoczesną i funkcjonalną. Uwagę zwraca opcja wyboru waluty, uwzględniająca PLN oraz – na razie nieaktywne – EUR i USD. Oczywiście są takie funkcjonalności, jak konfigurator konta klienta, koszyk zakupowy i ulubione.

Zakupy dostarcza Pocztex – zamówienia od 50 zł nieodpłatnie, co prawda z zastrzeżeniem "na start" – dostępne są wszystkie popularne opcje płatności, w tym przelewy, karty płatnicze czy Blik.

Przypomnijmy, że dotychczas Poczta Polska prowadziła dwa e-sklepy specjalistyczne – filatelistyczny i z artykułami do pakowania.

19.07.2024 / 14:16
StoryEditor
Żabka tworzy nową spółkę, która będzie obsługiwać dostawców? Czym dokładnie będzie się zajmować?
Żabka przygotowała na święta ofertę wielkanocnych dań
Spółki Żabka Polska i Berbenno złożyły w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na utworzenie przez obie firmy wspólnego przedsiębiorcy. Nowy podmiot zajmie się działalnością konsultingową oraz analityczną, którą zaoferuje m.in. dostawcom sieci sklepów Żabka.

Spółki Żabka Polska z Poznania i Berbenno z Warszawy złożyły w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy. Nowy podmiot...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Spółki Żabka Polska z Poznania i Berbenno z Warszawy złożyły w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy. Nowy podmiot zaoferuje dostawcom Żabki i samej sieci handlowej usługi marketingowe i komunikacyjne.

Żabka i Berbenno razem

Firma Żabka Polska działa głównie na rynku detalicznej sprzedaży artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku poprzez sklepy typu convenience, zorganizowane w ramach sieci Żabka. Sklepy prowadzone są przez samodzielne podmioty gospodarcze (franczyzobiorców) w oparciu o łączące je z Żabką umowy współpracy oraz umowy podnajmu.

Działalność Berbenno prowadzona za pośrednictwem spółek zależnych koncentruje się na świadczeniu kompleksowych usług marketingowych, digitalowych oraz e-commerce. Działając na globalnym rynku, Berbenno oferuje innowacyjne rozwiązania wspierające marki w efektywnym wykorzystaniu nowoczesnych technologii i narzędzi cyfrowych.

Czym zajmie się Berbenno?

Berbenno skupia się na dostarczaniu wysokiej jakości strategii marketingowych, kampanii reklamowych oraz wsparcia operacyjnego, integrując różnorodne kanały komunikacji i nowoczesne techniki analizy danych.

Po utworzeniu wspólnego przedsiębiorcy, jego działalność polegać będzie na świadczeniu na rzecz Żabka oraz partnerów handlowych (dostawców) Żabka usług marketingowych i komunikacyjnych, obejmujących również działalność konsultingową oraz analityczną.

27. lipiec 2024 10:45